مرکز داده اختصاصی میزبان پایتخت

دو مرکز داده اختصاصی

سرور مجازی فارسی به عنوان شریک تجاری میزبان پایتخت برروی مراکز داده اختصاصی میزبان پایتخت اقدام به ارائه سرور مجازی ابری نموده است. مراکز داده میزبان پایتخت در دو منطقه تهران راه اندازی شده است که دارای استانداردهای جهانی می باشد.

مراکز داده میزبان پایتخت به صورت اختصاصی برای خدمات میزبانی سرور و متناسب با نیازهای سرویس های میزبانی وب راه اندازی شده است که معماری آن کاملا حساب شده و منحصربفرد در زمینه خدمات آنلاین می باشد.

شبکه اینترنت

مرکز داده میزبان پایتخت برای تامین و پایداری سرویس اینترنت مرکز داده از ارتباطات متعددی برای برقراری سرویس اینترنت استفاده نموده تا بتواند یک سرویس پایدار را برای کاربران خود تضمین نماید .

شبکه ارتباطی داخلی

مرکز داده میزبان پایتخت با بهره گیری از سوئیچ های برند معروف و معتبر Cisco که همگی دارای پورت گیگ میباشند برای ارتباطات داخلی بین سرور ها و فضاهای ذخیره سازی و Edge اینترنت استفاده کرده است تا کاربران عزیز بتوانند از حداکثر توان مرکز داده بهره مند شوند .

برق پشتیبان

مرکز داده میزبان پایتخت برای سیستم برق اضطراری ( UPS ) از محصولات کمپانی APC بعنوان برترین و شناخته شده ترین کمپانی در ارائه سیستم های برق اضطراری مراکز داده بهره برده است که توسط سیستم های مانیتورینگ در تمامی ساعات برق مصرفی مرکزداده مورد بررسی قرار میگیرد .

ار دیگر مزایای سیستم برق پشتیبان مرکز داده میزبان پایتخت میتوان به ژنراتور برق تعبیه شده در اتاق برق مرکز داده اشاره کرد که در زمان خاموشی و قطع کامل جریان برق شهری و UPS توانایی تامین برق مورد نیاز مرکز داده را بمدت حداقل 24 ساعت دارد .

پشتیبانی 24 ساعته

تیم متخصص مرکز داده میزبان پایتخت در تمامی ساعات شبانه روز مشغول کنترل سرویس ها و سرور ها و آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان میباشند .

امنیت

مرکز داده میزبان پایتخت با بهره گیری از سیستم های امنیتی  جدید و هوشمند خود حس امنیت را در فضای سایبری برای مشتریان خود به ارمغان می آورد .

مرکز داده میزبان وب پایتخت برای تامین امنیت فیزیکی مرکز داده از جدیدترین سیستم های مدیریتی عبور و مرور ، تشخیص چهره و ذخیره سازی 24 ساعته دوربین های مداربسته استفاده کرده تا ضریب اطمینان را به بالاترین حد خود برساند .

سیستم تهویه

مرکز داده میزبان پایتخت از جدیدترین روش های آرایش مرکز داده استفاده نموده تا بتواند جریان هوای خنکی که به سمت مرکز داده جریان دارد را به یک میزان بین رک های مستقر هدایت نماید تا سرور ها بتوانند از توان حداکثری خود بهره مند شوند

سیستم اتوماسیون مرکز داده

سیستم بررسی دمای مرکز داده میزبان پایتخت برپایه پروتکل SNMP می باشد که در لحظه وضعیت دمای هر رک را به اتوماسیون مرکز داده میزبان پایتخت گزارش می دهد و در داشبورد سیستم وضعیت دمای هر رک نمایش داده می شود.

همچنین این سیستم این امکان را دارد که توسط IPMI سرورها گزارش از وضعیت دمایی تجهیزات هر سرور را نیز دریافت کند و گزارش مربوطه را نیز به کارشناس سیستم ارائه کند.

تجهیزات برقی اعم از سیستم برق اضطراری و ژنراتور در لحظه توسط SNMP در حال بررسی می باشند.
میزبان پایتخت از UPS برند APC که معتبرترین نوع UPS می باشد استفاده می کند که برروی آن کارت شبکه برای ارائه گزارش فعال است که وضعیت برق ورودی، توان مصرفی سیستم و مقدار زمان قابلیت نگهداری برق توسط UPS را بررسی و آنالیز می نماید.
ژنراتور نصب شده برروی مرکز داده میزبان پایتخت توسط بورد کنترلی Arduino Mega برنامه ریزی شده است و برروی آن ماژول Ethernet نصب گشته است و پروتکل SNMP برروی برنامه آن نصب گشته است که در زمان اضطراری ژنراتور توسط این بورد کنترلی مدیریت می شود و گزارش آن به داشبورد اتوماسیون مرکز داده ارسال می گردد.

شبکه مرکز داده میزبان پایتخت به وسیله تجهیزات شبکه Cisco راه اندازی شده است. SNMP برروی تمامی این تجهیزات فعال می باشد و گزارش تمامی Switch, Router, … به سیستم اتوماسیون مرکز داده میزبان پایتخت ارسال می گردد و توسط همان سیستم گراف های مربوطه ایجاد می گردد که کارشناس شبکه میزبان پایتخت در لحظه گزارش کاملی از ترافیک مصرفی و وضعیت شبکه را داراست.

سیستم توزیع برق مرکز داده میزبان پایتخت توسط PDUهای شرکت APC بنا شده است، این PDUها دارای کارت شبکه می باشند که خصوصیت کنترلی به هر پورت برق را می دهد و از طریق SNMP گزارش مصرف هر سرور را به سیستم اتوماسیون میزبان پایتخت می دهد که این گزارش شامل توان مصرف، مقدار جریان و وضعیت خاموش/روشن بودن سیستم می باشد.

سیستم کنترلی میزبان پایتخت این امکان را می دهد که توسط دسترسی از راه دور سرور مربوطه را توسط PDU روشن یا خاموش نماید و نیازی به حضور فیزیکی بابت عملیات روشن/خاموش نمودن یک سرور یا هر تجهیزات داخل رک نمی باشد.

اتوماسیون مرکز داده میزبان پایتخت قابلیت دریافت اطلاعات از طریق SNMP و IPMI و SSH را دارد که هنگامیکه اطلاعات مربوط به هر سرور در داخل سیستم وارد می گردد کلیه موارد مربوط به آن سرور در کنترل کارشناس مربوطه قرار می گیرد و در لحظه تمامی قطعات داخل سرور مانیتور می گردد.

توسط سیستم API شرکت RIPE و سیستم IPManager میزبان پایتخت و اتوماسیون مرکز داده میزبان پایتخت کلیه آدرس های آی پی به صورت خودکار به سیستم و سرور متصل می گردند و عملیات Routing آن ها برروی Router و تعریف vLan برای هر سرور اختصاصی داخل مرکز داده میزبان پایتخت توسط سیستم اتوماسیون مرکز داده میزبان پایتخت مدیریت و کنترل می گردد.

اتوماسیون مرکز داده میزبان پایتخت یک سیستم جامع مدیریت مرکز داده می باشد، کلیه تجهیزات داخل مرکز داده در لیست انبار آن بر اساس مدل ثبت و دسته بندی شده اند و کلیه اطلاعات هر کدام از تجهیزات اعم از شماره سریال، تاریخ ساخت، تاریخ خرید، تاریخ گارانتی و مدت آن و … در داخل سیستم انبارداری اتوماسیون ثبت گردیده است.

بستر آماده سازی شده توسط میزبان پایتخت به صورت کاملا مکانیزه عمل می کند، در این شرایط تمامی سرویس ها توسط سیستم اتوماسیون مرکز داده راه اندازی شده توسط میزبان پایتخت به صورت لحظه ای مانیتور می گردد.

کلیه تجهیزات داخل میزبان پایتخت توسط سیستم های ارتباطی SNMP, IPMI گزارش مورد نیاز را به اتوماسیون ارائه می کند که در همه شرایط کلیه تجهیزات به صورت زنده در کنترل کارشناس مرکز داده قرار گیرد.

سرور مجازی ابری در مرکز داده میزبان پایتخت

انتخاب قدرتمند و سریع سرور مجازی

سرور مجازی فارسی، برروی بستر ابری مرکز داده میزبان پایتخت در ایران سرور مجازی ویندوز و لینوکس ارائه می کند.